Chyba na dobre zapanowała moda na tworzenie nowych języków metaprogramowania. Co to oznacza? Dla programistów ActionScript to oznacza "uproszczenie" kodowania. Adobe rozwineło język MXML, aby programiści nie musieli pisać setek linii kodu w ActionScript, wystarczy że parser plików MXML wygeneruje je do postaci kodu w ActionScript, a następnie je skompiluje do formatu SWF.
Jaka z tego korzyść? Można napisać własny język programowania i własny framework a potem to wszystko przekształcać do kodu AS, który i tak zostanie skompilowany do postaci SWF. Przecież przeksztalcaniem kodu z własnego języka programowania do postaci AS może zajmować się własny parser.
Keith Peters napisał framework AS3 do efektów graficznych o nazwie Brevity. Parser i edytor do tego zostały napisane w Pythonie. Jego działanie jest jest proste. Piszesz kod w języku Brevity, który jest uproszczoną wersja ActionScriptu. Podczas pisania kodu skupiasz się na możliwościach jakie daje Ci ten framework.
Oto kawałek kodu w Brevity:
function init()
{
var box:Box3D = new Box3D(50, 50, 50);
box.randomSpin(-3, 3);
box.move();
}
i mamy już po przetworzeniu i skompilowaniu obracajacy sie sześcian.
Ta koncepcja wydaje się bardzo interesująca z tego powodu że istnieją już analogiczne przykłady tworzenia metajęzyka programowania który pozwala ludziom szybciej pisać aplikacje graficzne Processing (oparty na J2SE) czy Phrogram (oparty na .NET)
środa, 6 września 2006
Brevity
Autor: Michał Małaj o godzinie 09:58
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz