środa, 16 maja 2007

Resin z PHP5 alternatywą dla LiveCycle?

Programiści lubią tak bardzo zaskakiwać że czasami jestem bardzo zdziwiony. Pomyślałem skoro Adobe rozwija Flex Module for Apache i IIS oraz LiveCycle Data Services to zastanawiałem się jak można kompilatora Flex 2 odpalać z poziomu PHP. Okazało się że nie jest to takie proste. (przynajmniej zainstalowałem Flex Module for Apache musiałem generować pliki MXML z takim zakończeniem .mxml za pomocą PHP). Myślałem o wykorzystaniu rozszerzeń Javy w PHP (ale brak dokładnych informacji o wykorzystaniu tego powodowało że doszedłem że to chyba nie najlepsze rozwiązanie). Może tak pisać w PHP i generować do bajtkodu Javy? To chyba zbyt szalony pomysł podobny jak w przypadku Phalangera.NET (czyli jest to dobre dla ludzi robiących karierę naukową) Chyba lepszym rozwiązaniem byłoby napisanie interpretera PHP jako część serwera JEE. I znalazłem taki serwer Resin. Interpreter PHP w Javie nazywa się Quercus. Można w nim uruchomić większość aplikacji PHP5. To co zawiera ten serwer kompletnie mnie zaskoczyło. To "perełka" masz dostęp do tego co ma PHP i możesz w PHP wykorzystać servlety takie jak JMS, EJB, SOA frameworks, Hibernate i Spring. Dla takiego serwera jak Resin pewnie dałoby się podpiąć Flex SDK i Granite Data Services, a także ActiveMQ. JOTM, czy Red 5 i programować z poziomu PHP 5. W Resinie jest wbudowana obsługa Groovy (ukłon w stronę programistów takich języków jak Python czy Ruby). Co sądzicie czy Resin i Quercus staną się popularnymi rozwiązaniami?

Brak komentarzy: