wtorek, 24 lipca 2007

Poprawki dla Flex 2.0.1

19 lipca 2007 Adobe wypuściło Hotfix 3. Poprawka Hotfix 3 przyda się programistom używającym LiveCycle Data Service ES 2.5.1 Więcej informacji o tej poprawce można przeczytać na tej stronie. Instalacja jest możliwa po uprzednim zainstalowaniu Hotfix 2. Hotfix 2 został wydany 30 kwietnia Zastanawiam się jak odróżniać te poprawki. Po prostu za pomocą polecenia z linni poleceń:

mxmlc.exe -version

Wychodzi na to, że wersja oficjalna z Hofixem 1 ma: Version 2.0.1 build 155542. Wersja AdobeLabs z Hotfix 2 ma: Version 2.0.1 build 166910. Natomiast ostatni nightbuild ma: Version 2.0.1 build 177276. Wreszcie Flex 3 beta 1 ma: Version 3.0 build 172357

21 marca 2007 Adobe postanowiło zrobić rebrandnig wprowadzajac następcę Flex Data Services w wersji beta LiveCycle Data Services 2.5 Natomiast Adobe LiveCycle Data Services ES zostało wprowadzone na rynek 4 czerwca 2007 roku jako część pakietu LiveCycle ES

Chyba będę musiał poszukać tych instalek bo ostatnio otrzymuję wersję Adobe LiveCycle Data Services ES 2.5.1 - czuję się zagubiony z tymi wersjami.

Czy ktoś w Polsce zajmuje się programowaniem z Adobe LiveCycle? Ciekawe te numerki wykręca Adobe ??

4 komentarze:

Amrothos pisze...

a którą wersję polecasz dla początkującego? Flex 2 czy może 3 beta z Labsów?

Michał Małaj pisze...

Dla początkujących polecam oficjalne SDK 2 z Hotfixem 1
Zainstalowanie Flex Buildera 2 bądź FlashDevelop 3.0

Wielkich różnic pomiędzy Flex 2 a Flex 3 z punktu widzenia początkującego nie ma.

Przede wszystkim początkującym radzę nauczyć sie szybko zapoznać sie z dokumentacja i z referencjami do ActionScript 3 i jak do MXML. Początkującego może przytłoczyć API czy ilość stron dokumentacji w PDF, ale przed tym nie ma innej drogi jak nauczyć sie poruszać po tym API

Przy nauce Flex 2 trzeba sobie postawić pytanie do czego chce się używać tego środowiska.

Najlepeiej jest zapomnieć o tym co było w ActionScript 1.0 czy ActionScript 2.0 i uczyć się ActionScript 3.0 jak nowego języka

Jeżeli interesuje kogoś perspektywa pisania gier to wystarczy że skoncentruje się na nauce ActionScript 3.0

Jeżeli kogoś interesuje tworzenie aplikacji RIA to nie uniknie pisania komponentów MXML i tak trzeba będzie poznać MXML.

Jeżeli trzeba będzie tworzyć mashupy czy aplikacje intranetowe to jeszcze dochodzi znajomość Flash Remoting czy LiveCycle Data Services ES. Oczywiście że będzie takze potrzebna znajomość platform internetowych bazujących na .NET, Java EE, czy PHP, Ruby czy Python

A na przyszłość przy tworzeniu aplikacji AIR przyda się m.in, znajomość SQL czy synchronizacji danych.

Ja już ponad rok czasu zajmuję się Flex 2 i zawsze coś nowego odkrywam w dokumentacji i jakoś czuję że daleko mi do tego żebym mógł napisać: jestem dobry z technologii Adobe Flex. Tempo rozwoju tej technologii jest bardzo szybkie... a Adobe już pracuje nad Flash Playerem 10

Can I pisze...

ja bym jednak polecal FB3, bo ponoc ma jakies wsparcie dla refaktoringu; jeszcze nie sprawdzalem, ale jesli pokusili sie o cos w stylu refaktoringu jaki oferuje eclipse developerom Javy, to by bylo gites :)

Radek pisze...

Adobe LiveCycle, z tego co wiem, wdraza ITMedia z Warszawy.
http://www.itmedia.pl