Ostatni weekend przesiedziałem nad swoją nową komórką. Ma ona system operacyjny Symbian 9.1 (Series 60 3 edycja). Zastanawiam się nad tym co można zrobić z taką komórka. Oczywiście, że należałoby ją dobrze poznać. I rozwijać się razem z rozwojem technologii.
Czy przeciętny informatyk zechce od razu poznawać tajniki programowania C++ pod Symbianem? Nie za bardzo. Coraz więcej z nich jest przyzwyczajonych do programowania w PHP czy JavaScript. Ostatnio duża popularność zaczynają zyskiwać takie języki programowania jak Python czy Ruby.
Myślę, że warto rozwijać się. Więc skoro na razie "wypalam" się z programowania w ActionScript 3 i Flex 2. Informacji przybywa coraz więcej (na początku miałem ok 50 RSS o Flex 2 a teraz chyba ponad 500). Potrzebuję czegoś nowego i niszowego. Tak jak było kiedyś z moim blogiem o Blink 3D. To teraz uważam, że zmienię kierunek na Pythona i FlashLite. A dokładniej zamierzam pisać na tym blogu o PyS60. Może kiedyś powstanie AIR Mobile, wtedy łatwiej będzie tworzyć aplikacje mobilne. Symbian + Python + AIR Mobile to jest to w którym kierunku chcę dalej się rozwijać.
Gdybym miał możliwość pisania książki o tym to prawdopodobnie miałaby taki spis treści.
- Symbian - system operacyjny XXI wieku
- Historia
- Stan obecny
- Nowe możliwości w poszczególnych wersjach
- Programowanie pod Symbianem
- C++
- PhoneME (kiedyś J2ME)
- Python
- Open C
- Ruby
- Możliwości telefonów komórkowych
- Producenci
- Rynek
- Python - język programowania dla każdego
- Historia
- Ewolucja
- Podstawowe informacje o programowaniu w Pythonie
- Pierwsze kroki
- Przygotowywanie środowiska pracy
- Instalacja SDK Series 60
- Instalacja dodatku PyS60 do emulatora w SDK
- Instalacja edytora PyDev
- Instalacja PyS60 w komórce
- Konfiguracja środowiska pracy z komórką
- Praca z interpretatorem w komórce
- Piszemy pierwszy programik "witaj świecie"
- Problem z polskimi znakami - używanie unikodu
- Kurs Pythona na przykładzie PyS60
- Liczby
- Zmienne
- Typy danych
- Instrukcje
- Funkcje
- Klasy i obiekty
- Moduły i pakiety
- Wprowadzenie do Symbiana
- Budowa systemu Symbian
- Modularyzacja Symbiana
- GUI w Symbianie
- Bezpieczeństwo w Symbianie
- Podpisywanie aplikacji
- Tworzenie pakietów instalacyjnych
- Programowanie Symbiana z PyS60
- szkielet aplikacji
- interfejs graficzny Symbiana
- interakcja z użytkownikiem
- wprowadzanie tekstu
- menu
- okna dialogowe
- listy wyboru
- zakładki
- obsługa klawiatury
- używanie klawiatury
- rysowanie
- API do rysowania
- obsługa grafiki
- obsługa plików
- komunikacja sieciowa
- ładowanie plików
- wysyłanie plików
- komunikacja przez gniazda
- Bluetooth
- komunikacja z PC
- Obsługa komunikacji
- SMSy
- MMSy
- Obsługa danych
- bazy danych
- kontakty
- kalendarz
- Programowanie dźwięku
- nagrywanie
- odtwarzanie rożnych formatów
- komponowanie muzyki
- Obsługa kamery
- tworzenie filmów
- Grafika 3D
- 3D Graphics OpenGL ES
- modele 3D
- Współpraca Pythona z FlashLite
- FlashLite - historia
- FlashLite - instalacja
- Pierwsza aplikacja w FlashLite
- Instalacja frameworka Flyer
- Flyer od środka
- Omówienie przykładów zawartych w pakiecie Flyer
- Rozszerzanie Flyera
- Gry
- Aplikacje typu chat
- Mobile Web Server
- Tworzenie aplikacji internetowych opierających się na MWS
- Tworzenie rozszerzeń do PyS60 w C++
- Przyszłość - AIR Mobile.
2 komentarze:
Nie fanzol dyrdymałow! Wdepnales w to, to teraz prowadz. Nie stac Polski na to zeby stracila jedynego Flex ewangeliste w IVRP;)
Jesli nie wiesz co pisac, pisz rzadziej, bez przymusu "bo trzeba" - to blog, nie musisz sie nikomu tlumaczyc. A poza tym w ten weekend MAX_us, a za 2 tyg MAX_eur. Zapewniam, ze bedziesz mial sporo pisania!
Pozegnania sa dla mieczakow, prawdziwi twardziele mowia "I'll be back";) Na co licze ja, krzepcio i pewniesporo innych osob!
Ta książka nie będzie duża. Będzie ogromna. ;-)
A co do formy dialogu - myślę że to bardzo dobry pomysł; gdybym ja miał teraz cokolwiek napisać (czytaj: gdybym miał na to czas), zrobiłbym to właśnie w ten sposób. Nie ukrywam jednak, że nie sądzę, żeby było to łatwe.
Prześlij komentarz