poniedziałek, 16 czerwca 2008

Safari 4

Safari 4 beta można pobrać stąd
Krótko cieszyłem się najszybszą przeglądarką świata. bo pojawiły się Safari 4 Developer Preview pod Windows, Opera 9.5 oraz Firefox 3. Zalogowałem się na Apple Developer Connection. Pobrałem. Zainstalowałem to cudo. Uaktywniłem w menu Develop, ale z jakiś tam powodów nie chciało mi uruchomić Show Web Inspector. Może ktoś z czytelników wie jak uruchomić to pod Windows XP. Z poważniejszych nowości to faktyczne zapisywanie stron WWW jako pliki exe. Idea całkiem interesujaca, ale nie przydatna dla kogoś kto nie ma zainstalowanego Safari 4, bo te pliki korzystają z ustawień Safari 4. Zrobiłem sobie test szybkości wykonywania skryptów JS z wynikiem 4634.40ms. Mogłem też cieszyć się przejściem testu ACID3,

Oczywiście że warto dopingować zespołowi tworzącemu silnik WebKit, Mam nadzieję że lepsza współpraca Google (Google Gears) , z Apple (twórcy Webkit i Safari) oraz Adobe (Adobe AIR i Adobe Flash Player) sprawi że szybko powstanie przegladarka obsługujaca HTML 5.

PS. Instrukcja jak uruchomić w menu Safari Programowanie (Debug) i jak dodac do menu kontekstowego Skontroluj element (Inspect element)
W pliku C:\Documents and Settings\Michal\Dane aplikacji\Apple Computer\Safari\Preferences\com.apple.Safari.plist
dodajemy wpis

<key>WebKitDeveloperExtras</key>
<true/>

natomiast w pliku C:\Documents and Settings\Michal\Dane aplikacji\Apple Computer\Safari\WebKitPreferences.plist dodajemy wpis

<key>WebKitDeveloperExtras</key>
<true/>
<key>WebKitUserStyleSheetLocationPreferenceKey</key>
<true/>
<key>IncludeDebugMenu</key>
<true/>

1 komentarz:

Unknown pisze...

z moich testów też wynika, że jest najszybsza http://madein3w.blogspot.com/2009/02/woot-safari-4-public-beta-i-pierwsze.html