sobota, 17 marca 2007

Framework Artemis

Twórcami frameworka Artemis są Sean Christmann, Adam Flater i Tony Hillerson z EfectiveUI.




Na Apollo Camp zaprezentowano możliwości tego frameworka pokazując jego współpracę z Wii za pośrednictwem Bluetooth sterując nim grą w Apollo.

Celem tej biblioteki jest zapewnienie komunikacji pomiędzy silnikiem wykonawczym Apollo a innymi aplikacjami wykorzystującymi JRE. Przypuszczam że ta aplikacja masowo wykorzystuje Remoting w celu efektywnej komunikacji pomiędzy bibliotekami JAVA ai silnikiem wykonawczym Apollo. To oznacza że programiści JAVA będę musieli dołączać do swych aplikacji kod umożliwiający wymianę danych z silnikiem Apollo. Programiści Flex/Apollo będą dołączać komponent Artemisa w celu zapewnienia obsługi tych danych.
Szerokie możliwości oferuje komunikacja z bazami danych za pośrednictwem Generic JDBC Connection Library. Idea jest bardzo interesująca i umożliwia ściślejszą współpracę wielu technologii z silnikiem wykonawczym Apollo.

Jednakże trzeba być ostrożnym, bo Adobe Apollo zostało zaprojektowane do tego, żeby tworzyć bogaty interfejs użytkownika w aplikacjach internetowych. Doświadczenia użytkowników z aplikacjami AJAX i RIA można wykorzystać w tworzeniu aplikacji komputerowych. Wcześniej możliwe było wykorzystywanie klasy ActionScript ExternalInterface, aby kontrolka ActiveX Flash Player osadzonej w aplikacji mogła komunikować się z tą aplikacja. Takie rozwiązanie nie było popularne, ani bezpieczne.

Brak komentarzy: