środa, 25 kwietnia 2007

Adobe Media Galery

Trafiłem przypadkiem na Adobe Media Galery. I zastanawiałem się jak to działa. Prawie wszystko mamy konfigurowane w plikach XML. Kod źródłowy tej biblioteki jest ogólnodostępny (modyfikowane to jest w pliku .fla w Flash 8).. Poczułem sie z tego powodu nieco zawiedziony, bo myślałem że będzie tam kod dla ActionScript 3 (i Flex 2).

Przychodzi mi do głowy pewna idea. Czy tworzyć aplikacje RIA gdzie wszystko jest konfigurowane w plikach XML? Począwszy od elementów layoutu a skończy się na stylach i plikach z tłumaczeniami. To chyba wygląda na tworzenie silnika szablonów dla aplikacji RIA.

Z drugiej strony aplikacje RIA składają sie z w wielu widoków i obsługują wiele stanów działania użytkownika. Serwer ogranicza sie do przekazania danych i przyjęcia przetworzonych danych. To oznacza ze dane XML muszą mieć format dla konkretnej aplikacji RIA.

Czy są wam znane jakieś podobne aplikacje (biblioteki) działające jak powyższy Adobe Media Galery?

Brak komentarzy: