Konferencja MAX 2007 jest jedna z najbardziej pasjonujących konferencji w tym roku. Pokazuje kierunki rozwoju na najbliższe lata. Tego czego najbardziej się oczekiwano to rozwój Flash Playera. Otworzono nawet stronę poświęconą kolejnej wersji Adobe Player 10 o nazwie kodowej Astro
Głownie usprawnienia maja iść w tym że napiszą nowy silnik odpowiadający za rendering tekstu (obsługa języków azjatyckich, obsługę kolumn i justowania oraz tabel). Dla mnie to nic nowego - te rzeczy są dostępne w Adobe Digital Edition.
Kolejna rzecz to obsługa grafiki trójwymiarowej. Brak informacji technicznych powoduje że i tak warto zajmować się Papervision 3D ze względu na "wsteczna zgodność". Mam nadzieję, że API w Astro nie będzie sie wiele różniło się od Papervision 3D (co najwyżej napiszą ludzie nakładkę na API Astro dla API Papervision 3D. Może przyjmą model API z Ogre3d?
Następna rzecz to obsługa cieniowania (shaderów) na podstawie Adobe Image Foundation (AIF) Toolkit i języka programowania o nazwie Hydra. Celem tego języka jest umożliwienie programistom tworzenie własnych efektów czy filtrów obsługiwanych przez GPU. Programowanie shaderów to dobra rzecz do renderingu filmów czy tworzenia gier 3D. Nie sądzę żeby tworzenie takiego kodu jak ten było zrozumiałe dla większości programistów ActionScriptu (na razie można przejrzeć tutorial i jak ściągnąć środowisko edytorskie do tego
wtorek, 2 października 2007
Adobe Player 10 - Astro
Autor: Michał Małaj o godzinie 10:44
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz