wtorek, 17 lutego 2009

Mała flaszka z winem

Dzisiaj było bardzo mroźno. Michał wrócił do domu bardzo podniecony. Daria otworzyła drzwi.
-- Czemu tak bardzo cieszysz się?
-- Bo są same fajne rzeczy.
"Programiści to jacyś ciekawi ludzie, zawsze coś ciekawego znajdą" - Daria pomyślała - "Szkoda ze nie zawsze potrafię do końca zrozumieć dlaczego są tacy, ciągle czegoś muszą się uczyć"
-- Może zjesz najpierw mój obiadek ?
-- Dobrze kochana Dusiu.
Daria poszła do kuchni, a Michał przebrał się. Wkrótce zobaczył na stole obiad - lazanię. Michał usiadł spojrzał na Darię. Najbardziej spodobały się mu się jej nogi.
-- Smacznego Michałku...
-- No tak Dusiu, Adobe wypuściło wersję FlashLite 3.1 dla developerów. Tylko na razie u mnie zainstalowało się, ale nie wiem jak uruchomić to na e51. FlashLite 2.0 Ale mnie najbardziej cieszy to, że mam dostęp do Adobe Mobile Packager. To narzędzie pozwala mi na robienie paczek instalacyjnych dzięki któremu można uruchamiać pliki SWF FlashLite jak aplikacje. Oczywiście, że warto poznać sposób jak uruchomić pliki SWF pisząc program do uruchomienia.
-- Smakuje Ci moja lazania Michałku?
-- Oczywiście Dusiu
Daria usiadła na krześle i wyeksponowała swoje nogi. Michał uśmiechnął się na nią Popatrzyli się nawzajem znaczącym wzrokiem, jakby odgadnęli swoje intencje.
-- Oj Michałku.... masz kosmate myśli.
Zaśmiali się głośno.
-- Tak więc FlashLite może świetnie wykorzystać jako graficzny frontend aplikacji na komórkę. W Symbianie 9.2 masz możliwość osadzenia pliku w aplikację dzięki Flash Viewer Framework API i jest też przykład do wykorzystania. Na tym to nie kończy się, bo w Symbianie 9.3 masz widżety, w których możesz wykorzystać pliki SWF do uatrakcyjnienia swoich aplikacji internetowych na komórkę.
-- Jak ja dzisiaj wyglądam? -- spytała się z troską
"Widzę jak Michałek zaczyna mi z taką pasją opowiadać o technologiach to mam ochotę na skonsumowanie go" - pomyślała z satysfakcją - "Skuszę Michałka winem".
-- Cudownie, ładnie Ci w tych pończochach.
-- Poczekasz na mnie? -- prowokacyjnie spytała się
Michał skinął głową i zjadł posiłek. Daria poszła do salonu. Po pewnym czasie przyniosła wino i 2 kieliszki do wina.
-- Dokończę rozważania o FlashLite. Ograniczeniem tej technologii FlashLite jest brak możliwości wykorzystania programistyczne możliwości komórki. Więc powstało trochę rozwiązań których zadaniem była komunikacja z właściwą aplikacją. Takie rozwiązania to: SWF2GO, KuneriLite, Janus Symbian Enigine, Flyer, Project Capuchin, Jarpa Natomiast w Symbianie 9.4 a właściwie S60 edycji 5 Nokia dodała Platform Services umożliwiając dostęp do funkcjonalności komórki z poziomu ActionScriptu
-- Kochany Michałku napijesz się wina?
-- Bardzo mało, czyli możesz wpić całe wino, a zostawić mi tylko jedną kropelkę.
-- Nie bądź taki skromny, zależy mi na Ciebie!
Daria usiadła mu na kolanach, nalała wina do kieliszka i przyłożyła ten kieliszek wina do jego ust. Michał skosztował i zakręciło mu się w głowie.

Brak komentarzy: