środa, 20 maja 2009

Złote serduszko od fundacji Symbian

Dzisiaj o sukcesie w branży technologicznej decydują klienci i dobry marketing. Od pewnego czasu bardzo cieszę się z zmian jakie zachodzą w fundacji zarządzającej rozwojem systemu operacyjnego Symbian.
To co teraz się tam dzieje się to próba pokazania światu kim są ludzie którzy tworzą historię smartphonów. Dzisiaj trzeba się czymś wyróżniać. I wskazać cechy technologii które sprawi że użytkownicy zechcą identyfikować się z marką.
Czy marka "Symbian" ma jakieś przesłanie? Przeciętnemu człowiekowi nic nie mówi. Czyli pierwszą cechą będzie hermetyczność i elitarność. Elitarność dla programistów bo ludzi naprawdę zajmujących programowaniem w Symbianie C++ jest niewielu, chyba nawet o wiele mniej niż na Linux. A ludzi korzystających ze smartphonów z Symbianem więcej niż ludzi znających Linuxa, Druga cecha która rzuca się wśród ludzi zajmujących się Symbianem to innowacyjność i wyprzedzanie trendów. Można napisać, to co obecnie spowszedniało to kiedyś było bardzo innowacyjne. Dzisiaj w sytuacji gdzie innowacja sprzętowa już nie robi takiego wrażenia to jednak coraz bardziej liczy się interakcja użytkownika z urządzeniem. Dzisiaj sukces może polegać na tym to co bardziej zainteresuje użytkownika. Aby zainteresować zwykłego użytkownika to trzeba z niego zrobić geeka. Kogoś kto mógłby czuć się że jest mu dobrze pomiędzy zaawansowanymi funkcjami systemu Symbian. Z drugiej strony jak coś jest "zakazane" to bardziej skłania do działań ludzi do tego co jest zakazane, bądź obchodzenia tego. Tak to jest z "łamaniem" zabezpieczeń Symbiana i jak z zdejmowaniem simlocków.
Taka "ciemna" strona też sprzyja popularyzacji pośród zwykłych ludzi.
Ponieważ coraz większą rolę w tym elitarnej społeczności zaczynają pełnić kobiety, które chcą mieć dopowiedzenia o tym jak ma wyglądać interfejs użytkownika, to trzeba wymyślić coś co zainteresuje kobiety. Wystarczy kobietom pokazać jak Symbian jest systemem z interfejsem bardzo przyjaznym kobiecie oraz dodać trochę konserwatyzmu i romantyczności w kampanii marketingowej. Wizerunek jest bardzo ważną cechą reklamy. Teraz symbolem Symbiana stało się... złote serduszko.



Komiksowy sposób prezentacji staje się bardzo popularny. Zresztą też bardzo atrakcyjny w kulturze geeków. Oto teledysk Symbian Sketchbook



Stylizowana reklama dla managerów IT: What it's all about for a developer



Jak fajnie być w elitarnym gronie: Symbian Foundation Party



Jestem pod wrażeniem, że coraz więcej ludzi będzie chciało być w takim towarzystwie.

Brak komentarzy: